Hogyan érd el, hogy a HR-esek végigolvassák az önéletrajzodat?

79 Shares

Ritkán kapsz választ az önéletrajzodra?

Abban sem vagy már biztos, hogy rendesen végigolvassák?

Könnyen lehet, hogy igazad van.

Mert ahhoz, hogy tüzetesen végigolvassa az önéletrajzodat egy HR-es (és még inkább egy szakmai vezető), kőkeményen meg kell dolgoznod!

Ha van egy sablon CV-d, és van hozzá egy sablon motivációs leveled, akkor azzal többnyire nem sokra mész.

Ilyen szempontból az Europass önéletrajz, amitől leginkább óvakodj, mert egyszerre nehezen áttekinthető és nagyon sokan is használják.

Átfutják, és gyors megérzés alapján hozzák meg a döntésüket.

Sablon alatt most nem is azt értem, hogy egy internetről letöltött mintát használsz. Inkább arra gondolok, hogy mindenhová ugyanazt az önéletrajzot és motivációs levelet küldöd el. Mert valahol ez is sablonosságot jelent!

Van olyan eset, hogy ez elég: Ha hiányszakmában dolgozol.

De ha nem, vagy biztosra akarsz menni, ilyen pályázattal nem elégedhetsz meg.

Mert a HR-es megérzése lehet jó is meg rossz is, erre kockázatos alapozni. A Te szempontodból az a legbiztosabb, ha nem csak átfutja amit küldesz, hanem részletesen végigolvas mindent.

Ez azonban sokszor nem az „alapértelmezett” eset, vagyis ezt valahogy el kell érned.

De hogyan vond magadra a figyelmet?

Hogyan érd el, hogy sokkal több időt szánjanak a jelentkezésedre, mint a legtöbb sablon-pályázó esetében? Hogy mindent amit leírsz elolvassanak?

Úgy kell pályáznod, ahogyan csak kevesen szoktak.

A legtöbb álláskereső nem törekszik arra, hogy a megpályázott cég szempontjából relevánsan és testreszabottan kommunikáljon.

Nem állítom, hogy ez könnyű feladat. De ez a kulcsa annak, hogy kitűnj az unalmas pályázatok sokaságából, hogy valami egyedit és érdekeset mutass, amire valóban kíváncsiak.

A testreszabás lényege, hogy aki olvassa az anyagodat, annak felkeltsd a figyelmét és  megszólítva érezze magát.

A pályázatodnak azt kell sugároznia, hogy csakis nekik írtad. És legfőképp azt, hogy kifejezetten az ő problémájukra kínálsz megoldást!

Magyarán: Te pontosan az az ember vagy, akit ők keresnek!

Tudod mekkora megkönnyebbülés egy HR-esnek, mikor végre olyan pályázót talál, aki egyértelműen jó és alkalmas az adott pozícióra?

  • Akin látszik, hogy érti milyen szakembert keresnek?
  • Akin látszik, hogy utána is nézett a cégnek?
  • És aki konkrétan nekik írt?

20, de néha 50 sablonos önéletrajz között találni egy ilyet.

A legtöbb pályázatból ugyanis már az is csak részben derül ki, hogy az illető mennyire ért ahhoz a konkrét feladatkörhöz, amit meghirdettek.

Épp ezért Te mindig testreszabott pályázatot küldj!

Legalábbis, ha azt szeretnéd, hogy az önéletrajzod olvasása közben felcsillanjon a HR-es szeme.

Az önéletrajz és motivácós levél testreszabásának 3 szintje van:

Alap szint: Munkakörre szabás

Ha különböző pozíciókra jelentkezel, nem lehet ugyanaz a CV-d és a motivációs leveled. A testreszabást a munkaköri feladatok és felelősségek szintjén mindig el kell végezned.

Ami az egyik pozíció szempontjából fontos lehet, az a másik szempontjából mellékes és fordítva. Persze nem kell mindig mindent a nulláról újraírni, de a munkakör szempontú újratervezést és ellenőrzést soha ne felejtsd el.

Haladó szint: Cégre szabás

Az önéletrajzodat és a motivációs leveledet is úgy szerkeszd meg, hogy a megpályázott cég számára fontos információkat emeld ki bennük.

Ami a megkeresett cég számára releváns, azt vedd előre, írj róla többet, vagy emeld ki a kulcsszavakat félkövérrel.

A motivációs levélben említést tehetsz a céghez vagy a cég termékéhez fűződő személyes kapcsolatodról, tapasztalataidról is, vagy arról, mit tudsz róluk, ami egyedi és vonzó a számodra.

Profi szint: Címzettre szabás

A legprofibbak nem állnak meg itt. Ők annak írnak, aki a pályázatukat olvasni fogja!

A pályázatok nagy része a „Tisztelt Hölgyen / Uram” megszólítással indul. Ez egyáltalán nem személyes, így a hivatalok szoktak kommunikálni.

Te tegyél meg mindent azért, hogy kiderítsd, név szerint kinek küldöd a jelentkezésedet!

Ha a hirdetésből ez nem derül ki, telefonálj oda a céghez, vagy használd a LinkedInt, ott is rengeteg információt beszerezhetsz.


Persze lehet, hogy most azt érzed, hogy ez túl sok idő, és nincs is semmi értelme ennyit rááldozni egy jelentkezésre.

Ez a gondolkodás a 22-es csapdájának tipikus esete.

Ha nem szánsz rá időt, ha nem szabod testre az anyagaidat, ha nem foglalkozol azzal, hogy a másik számára mi a fontos, csak egy dolgot érsz el.

Azt, hogy pont ugyanolyan sablonos és tompa lesz a pályázati anyagod, mint a legtöbb jelentkezőnek.

De ezzel nem tűnsz ki, nem éred el, hogy betűről betűre végigolvassák az egészet.

Így pedig annak az esélye is sokkal kisebb, hogy behívjanak interjúra.

További tippek ahhoz, hogy a te önéletrajzod figyelemkeltő legyen:
Hogyan turbózd fel az önéletrajzodat? (12 egyszerű tipp)

Önéletrajz ráncfelvarrás 15 perc alatt

Te hogyan szoktad testreszabni a jelentkezéseidet?

79 Shares
>