Mit tanulhatsz a reklámokból álláskeresőként?

63 Shares

Gondoltál már az önéletrajzodra úgy, mint egy értékes reklámfelületre?

Aminek a célja az, hogy felhívja rád a figyelmet, és hogy eladjon Téged?

Most arra kérlek, hogy gondold velem végig a következőket.

Milyen egy jó reklám?

Mik a legfontosabb tulajdonságai?

Idézd is fel a kedvenc reklámfilmedet!

Vagy nézd meg ennek a bejegyzésnek a borítóképét! (Ez a koppenhágai állatkert egyik plakátja. A szlogen pedig hozzá: “A legvadabb hely a városban”)

Ami nekem eszembe jut, és talán Te is egyetértesz, hogy a jó reklám lényegre törő és érdekes.

Lényegre törő

Lényegre törő, mert rövid idő alatt kell eljuttatni a nézőhöz az üzenetet.

Egy utcai plakátot például csak pár másodpercig látunk, és egy TV reklám is ritkán hosszabb, mint fél perc.

Ez elég rövid idő ahhoz, hogy hatást kelts! Mellébeszélésnek tehát nincs helye.

Érdekes

A jó reklám érdekes is. Azért, mert a legtöbb ember csak akkor vásárol, ha az amit lát, érdekes vagy fontos a számára. Ha valami se nem érdekes se nem fontos, akkor Te sem vásárolsz, ugye?

És most figyelj, itt jön a csavar!

Ez a két tulajdonság a Te önéletrajzodat is egy jó reklámmá alakítja!

Egy olyan reklámmá, ami Téged ad el!

Íme tehát, hogy mit kell tenned:

  1. Legyél az önéletrajzodban lényegre törő, és fogalmazz röviden! Az olvasónak kevés az ideje, ezért használj kulcsszavakat, alkalmazz felsorolást és kiemeléseket. A CV-d elején egy mondatban foglald össze, ki vagy és mihez értesz.
    Fogalmazd meg és írd le azt is, mi az a legnagyobb érték, amit a megpályázott cég általad elérhet!
  2. Legyél érdekes, vagyis csak arról írj, ami a cég számára fontos lehet! Ne beszélj feleslegesen. Ami a megpályázott munka szempontjából nem lényeges, arról csak röviden írj, vagy hagyd ki.
    A fontos kulcsszavakat emeld ki, úgy, hogy az odavonzza a tekintetet!

Most nézz rá a saját önéletrajzodra!

  • Kellően lényegre törő? Tehát pár másodperc alatt kiderül az olvasója számára, hogy miben vagy a legjobb?
  • Kellően érdekes? Arra koncentrálsz ami az adott pozícióban valóban fontos? Az ő nyelvükön írod? Azt emeled ki, amire a cégnél kíváncsiak?

Ha nem, tedd meg a megfelelő lépéseket, alakítsd át drasztikusan a CV-det, hogy az garantáltan eladjon téged!

63 Shares
>